یک آدمیزاد مثل شما

تحلیلگری که معتقد به برنامه نویس است.

یک آدمیزاد مثل شما

تحلیلگری که معتقد به برنامه نویس است.

زندگی وقتی اسرار آمیز میشود که روزمرگی رباتیک خود را رها کنیم و بدنبال جواب برای سوالهای بنیادی مان باشیم. از کجا آمده ام ، چند بار آمده ام ، برای چه آمده ام و به کجا می روم؟

ما دوست داریم فکر کنیم که گونه بسیار باهوشی از موجودات آفریده شده هستیم و دوست داریم که بدانیم بسیار عاقل و منطقی هستیم، اما شاید بهتر باشد که از خواب بیدار شویم و واقعیت را ببینم.

در هر تصمیمی که میگیریم نبردی میان میان شهود و منطق در ذهن ما ایجاد می شود کشمکشی که همیشه با ماست.

این مستند که حاصل تجربیات دانشمند روانشناس “دنیل کانمن” (Daniel Kahneman) می باشد او را شایسته دریافت جایزه نوبل کرد. او یکی از روانشناسان تاثر گذار و زنده در طی 40 سال اخیر است که به نوعی بینش در مورد نحوه تصمیم گیری های انسانی دست یافته است، این کشف در رفتار انسان آنچنان مهم و حیاتی بود که شاخه کاملا جدید در علم اقتصاد به نام اقتصاد رفتاری باز کرد.

با وجود اینکه اساس اقتصاد این است که افراد به طور منطقی فکر کنند و ریسک ها و مزیت ها را محاسبه و سپس تصمیم بگیرند، دنیل کانمن نشان داد که ما به ندرت درست و منطقی رفتار می کنیم و وقتی که احساس می کنیم برنده هستیم خطر و ریسک نمیکنیم اما وقتی با یک زیان روبرو می شویم بی پروا عمل می کنیم و این نقطه  ضعف ماست.

 

تماشای آنلاین و دانلود از نماشا

 

دانلود از تلگرام

نظرات (۲)

سپاس از توضیحات خوبتون. من در زمینه کسب درآمد از اینترنت فعالیت دارم. ممنون میشم یه سری به وبلاگم بزنید و لینک بدید.

  • تولید کوره صنعتی
  • بسیار عالی و قابل تامل بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی